Mănăstirea Sihăstria – județul Neamț


Printre cele mai frumoase locuri pe care le poți vizita în România sunt mănăstirile Sihăstria și Sihla, din județul Neamț. Toți avem aproape de suflet câte un loc, al meu se află pe aceste meleaguri.

Mănăstirile la care mă refer se află relativ aproape de Iași, fiind situate la aproximativ 20 de km de la ieșirea din Târgu Neamț (cam o oră și jumătate de mers cu mașina din Iași). Se poate ajunge acolo mergând spre drumul care face spre Poiana Largului, iar înainte de localitatea Leghin se ia la stânga, pe drumul județean 157F.

Îmi place atât de mult Mănăstirea Sihăstria încât am vizitat-o de foarte multe ori. De fiecare dată mă surprinde cu frumusețea ei, dar mai ales mă impresionează liniștea binecuvântată de aici, faptul că simți cum te încarci cu energie pozitivă…

De asemenea, sunt impresionat de corul călugărilor din timpul slujbelor, atât de diferit de ceea ce se poate auzi în bisericile din oraș, simplitatea și bunătatea acestora, frumusețea sau parfumul florilor care te înconjoară.

De câte ori am ocazia, vizitez Paraclisul Sfinților Ioachim și Ana, pictat cu mult har de Irineu Protcenco, primit în mănăstire pe timpul stăreției Părintelui Cleopa. “Ecce Homo”, “Tânguirea Maicii Domnului” sau tulburătoarea “Dulce Sărutare” sunt icoane care ți se strecoară în suflet.

Acum mulți ani am ascultat câteva din predicile Părintelui Cleopa. Acum, chilia sa, băncile pe care au stat pelerinii în căutare de alinare părinteasca și tot ceea ce se află împrejurul acestora  păstreaza și acum ecoul cuvintelor “Mânca-v-ar raiul!” cu care Părintele Cleopa obișnuia să-i întâmpine pe credincioși.

Lasă un răspuns

