Plimbare prin Neamț


Dacă tot am avut azi o zi liberă, am zis să profit de ea din plin, așa că am tras o fugă pe la mănăstirile din Neamț. Ziua a fost foarte frumoasă și, mai mult decât atât, nu a fost nici foarte aglomerat pe acolo, așa că am făcut alegerea perfectă.
Am început cu Mănăstirea Sihăstria, unde am aflat că zilele acestea s-au sărbătorit 100 de ani de la nașterea Părintelui Cleopa. Din loc în loc, erau așezate imagini cu marele duhovnic și predicator, așa că aveai senzația unei întoarceri în timp.

Am urcat apoi spre Mănăstirea Sihla, timp de o oră și jumătate, pe o cărare prin pădure aproape pustie și am revăzut Peștera Sfintei Teodora de la Sihla.

Nemaiavând baterii și pentru urcușul spre Schitul Daniil Sihastrul, am coborât înapoi spre Mănăstirea Sihăstria, de unde am plecat spre Mănăstirea Agapia, celebră pentru pictura interioară, pictată de Nicolae Grigorescu. M-a impresionat deosebit opera lui Grigorescu de la Agapia, precum și imaginea florilor din curtea mănăstirii și atenția acordată pentru îngrijirea lor de către măicuțele de aici. Cam așa mi-am petrecut eu ziua de azi… Am și eu o curiozitate, oare câți din cei care au privit fotografiile următoare au observat că într-una apare o șopârlă? 😛

2 gânduri despre &8222;Plimbare prin Neamț&8221;

    • Imi plac si mie mănăstirile Neamț și Secu, au și ele ceva deosebit. Dar mai mult mi-au plăcut, încă de când le-am vizitat prima oară, mănăstirile Sihăstria și Sihla. Fiecare mănăstire te poate atrage prin ceva, important este să te simți acolo mai aproape de Dumnezeu!

Lasă un răspuns

