Amintiri din Tunisia III – Douz, Tozeur, Kairouan


Ultima parte a excursiei de două zile în Sahara a fost, de departe, cea mai palpitantă. Am ajuns spre seară în Douz, așezare situată în sudul țării, la limita nordică a deșertului Sahara. După ce am mers mult timp cu autocarul printr-o zonă aridă, intrarea în această oază de deșert (există și așa-zisele oaze de munte) a fost binevenită. Urma o foarte așteptată plimbare cu cămilele prin Sahara. Fuseserăm avertizați de ghidul nostru că am face bine să ne protejăm ochii de rafalele de nisip fin, cumpărându-ne ochelari de soare, așa că toți eram pregătiți din acest punct de vedere. Toti am fost invitați să ne îmbrăcăm în costumele populare și să ne înfășurăm turbanele pe cap. Eu aveam deja cumpărat un turban, iar șoferul autocarului mi-a arătat, amabil, cum se înfășoară acesta.
Tunisia01 Tunisia02 Tunisia03 Tunisia04
În “stația de cămile” ne așteptau răbdătoare “mijloacele de transport”. Toți se codeau să urce pe cămile, eu însă nu am ezitat și m-am urcat primul, deh, aveam deja la activ experiența din Hammamet. Moment foarte important, trebuie să te ții bine când cămila se ridică de la sol cu tine în spate, balansul este foarte mare, atât în față, cât și în spate. Persoana care ținea de “căpăstru” cămila, s-a nimerit să fie chiar “șeful cămilarilor”, cu care am conversat apoi în franceză. De la el am aflat că pe cămila mea o chema Chocolat. Pe cealaltă cămilă din fotografie o chema Caramel. Vântul bătea cu putere, nu știu ce ne-am fi făcut fără ochelari de soare, iar mecanismele aparatelor foto începeau să dea rateuri, de la nisipul fin, care se infiltra. Am apucat să îmi fac singur o poză, aproape că arăt ca un beduin sadea.
Un moment foarte interesant a fost apariția unor călăreți fioroși, îmbrăcați ca de poveste. Iarăși, ghidul nostru român ne avertizase din timp să nu-i fotografiem, căci nu vom ieși ieftin din mâinile lor. Un timp am condus singur cămila din fruntea “plutonului”, spre soarele care apunea.
Tunisia05 Tunisia06 Tunisia07 Tunisia08 Tunisia09 Tunisia10
După această experiență deosebită, unii au optat pentru închirierea unor ATV-uri, cu care s-au distrat printre dune. Nu am uitat să cumpăr de aici curmale “de la mama lor”, care aveau o savoare deosebită și au fost foarte apreciate acasă.
Ne-am cazat apoi la un hotel în Douz, iar de la cei care s-au îngrămădit să ia repede câte o cameră am auzit a doua zi dimineață tot felul de nemulțumiri. Noi și niște prieteni din Brașov, rămași la final, am nimerit în apartamente superbe, spațioase și frumos aranjate. Seara, înainte de culcare, am stat cu toții la taclale, savurând câte o licoare în răcoarea binecuvântată a nopții.
Am plecat spre Tozeur dimineața devreme, când era încă întuneric, traversând Chott el Jerid, cel mai mare dintr-o serie de lacuri sărate gigant care separa nordul Tunisiei de zona sudică deșertică, care are aproximativ 5000 km pătrați. În timpul verii este lipsit de viață, fiindcă sub soarele arzător lacul este secat. Nu am văzut mare lucru din el, căci era întuneric când l-am traversat. Într-o oprire scurtă, am apucat să văd ceva din peisajul selenar și am cumpărat de la un comerciant un “trandafir de deșert”, pe care îl puteți vedea aici.
A urmat un safari prin deșert, în mașini Toyota de teren, startul fiind dat în Chebika, când încă nu se luminase afară. A fost un moment cu adevărat memorabil! Șoferii chiar se pricepeau și conduceau mașinile pe coline foarte abrupte, aproape că nu îți venea să crezi cât pot rezista mașinile alea. Nu am posibilitatea să postez ce am filmat eu în timpul acestei experiențe plină de adrenalină, dar aici aveți un video care se apropie de ce am trăit.

Tunisia11 Tunisia12 Tunisia13 Tunisia14 Tunisia15

Nimeni din mașină nu se putea stăpâni din strigătele de exaltare sau spaimă, după caz. Cei mai ghinioniști au fost cei din locurile din spate, care au simțit din plin șocurile, iar unora li s-a făcut și rău. Șoferii s-au arătat înțelegători față de aceste persoane și au mai redus din cascadorii.
Una dintre opriri a fost la locația unde se filmase un episod din Star Wars, unde ne-am plimbat printre decoruri.
Tunisia16 Tunisia17 Tunisia18 Tunisia19 Tunisia20
Din deșert am ajuns într-o zonă muntoasă, de asemenea aridă. Am oprit în Tozeur, cândva un oraș prosper, o oază în munţi, un loc de odihnă pentru caravanele care veneau din Sahare să facă comerţ cu localităţile de pe coasta Mediteranei. Faima sa de azi este dată de producţia de curmale.
Tunisia21 Tunisia22 Tunisia23 Tunisia24 Tunisia25 Tunisia26 Tunisia27 Tunisia28 Tunisia29
Am plecat apoi spre Kairouan, oraș construit în secolul al VIII-lea, al patrulea oraș sfânt al islamului.

Tunisia30

A fost capitala țării până în secolul al XII-lea , când această funcție a fost preluată de Tunis. Am admirat Moscheea Sidi Oqba, fondată în anul 669 de către Sidi Oqba Ibn Nafaa, constituind cea mai veche moschee din vestul lumii arabe. În apropiere, am făcut cumpărături la un magazin cu suveniruri la preț de producător, mulți regretând aici că nu au avut răbdare și au cumpărat din alte părți, mult mai scump.
Mărturisesc că mi-a plăcut foarte mult Tunisia și sper să am ocazia să vizitez, cât mai curând și Maroc, altă țară din Maghreb. Aș recomanda oricui o excursie în Tunisia, cu mențiunea că trebuie să își aleagă bine hotelul, am întâlnit și oameni nemulțumiți de cazare sau mâncare, cine știe pentru ce hotel au optat!

7 gânduri despre &8222;Amintiri din Tunisia III – Douz, Tozeur, Kairouan&8221;

  1. Amintiri frumoase ai din Tunisia si din cate ne povestesti, rezulta ca, ai petrecut o vacanta de vis. Pe cat de palpitanta, pe atat de frumoasa… O experienta unica si ma bucur foarte mult pentru tine, ca ti s-a oferit aceasta oportunitate.
    E interesant acest turban. La prima vedere, pare incomod, insa, atat de util.
    Iti multumesc mult, pentru ca, ai impartasit cu noi frumoasele tale amintiri.
    O seara minunata iti doresc! 🙂

  2. Foarte mult mi-a placut calatoria virtuala in Tunisia pe care ne-ai propus-o . Iti multumesc mult pentru frumoasa ta incursiune intr-o lumea mult diferita de a noastra. Admiram turbanul pe care-l purtai si ma gandea ca o fi putin incomod, insa foarte util.
    ( am mai lasat un comentariu, insa se pare sunt ceva probleme tehnice de nu a aparut, sper sa reusesc acum) reusesc)
    O seara minunata iti doresc ! 🙂

    • Mă bucur că ți-a plăcut și mulțam fain atât pentru strădania citirii postărilor mele despre excursia din Tunisia, cât și pentru comentariile tale! Un week-end minunat îți doresc!

      • Cu multa placere ti-am citit amintirile din excursie. Abia astept alte postari cu care sa ne incanti inimile!
        Un week-end relaxant si iti doresc si eu ! 🙂

Lasă un răspuns

