Orhideea de acasă


>
Dumneaei este una dintre orhideele mele de acasă, care îmi face bucuria de a sta aproape tot timpul înflorită. Mai are o surată, cu flori de culoare albă, cu care se potrivește de minune. Îmi plac foarte mult aceste flori și de curând am aflat că sunt un simbol al purității, perfecțiunii și feminității, fiind cultivate din cele mai vechi timpuri în China.
Se spune că din cauza formei lor deosebite, orhideele au fost folosite în multe locuri pentru magie, ca talismane sau alte practici. Grammatophyllum scriptum, o specie exotică din Asia, a fost folosită ca o poțiune a dragostei. Ansellia, era purtată de triburi din Africa ca talisman, pentru a alunga vise urâte și pentru a binecuvânta căsnicia. Habenaria era purtată ca talisman de civilizațiile din America, pentru a le da puteri mai mari de luptători. Specii de Dendrobium se foloseau în China pentru exorcism, iar în Noua Guinee o specie de Dendrobium era folosită pentru a vindeca boli misterioase. În unele părți din Indonezia se credea că unele spirite trăiesc în plante de orhidee.
Conform Wikipedia, în Grecia antică se foloseau orhidee în ritualuri închinate zeiței Demeter(zeița recoltei) și erau considerate sacre. Confucius vorbește în textele sale cu mult entuziasm despre orhidee. Civilizațiile din America foloseau orhidee pentru a venera zeitățile, iar unele obiceiuri au fost preluate și în formele de catolicism induse de conchistadori. În Papua Noua Guinee, adolescenții care urmează să fie inițiati poartă orhidee.
Cred că toți ar trebui să avem pe acasă o astfel de floare, care să aducă un strop de culoare și frumusețe în viața noastră.

9 gânduri despre &8222;Orhideea de acasă&8221;

  1. Foarte frumoasa este orhideea ta. Eu nu am stiut ca exista atatea legende in legatura cu ea si iti multumesc atat de mult pentru ca ai impartasit cu noi. M-ai convins, am sa-mi cumpar si eu una.
    O duminica minunata iti doresc! 🙂

      • Foarte adevarat spui. Fiecare floare are frumusetea ei si pentru ca tu mi-ai marturisit care sunt florile tale preferate iti spun si eu ca, preferatele mele au fost si vor ramane pentru totdeauna florile de camp.
        La fel iti doresc si eu…. o duminica minunata! 🙂

Lasă un răspuns

