În căutarea trandafirului verde


Era o dimineață de duminică. Ziua se anunța caniculară, așa că nu am lenevit prea mult în pat și pe la 07:00 am ieșit din casă, cu gândul să fac o plimbare pe răcoare în Grădina Botanică. Scopul principal: să văd cu ochii mei trandafirul verde, de care aflasem că se află aici.
Odată ajuns în Grădina Botanică, m-am îndreptat cu pași repezi spre sectorul cu trandafiri, urmărind cu atenție culoarea acestora și mai ales inscripțiile. Grea sarcină, erau foarte mulți trandafiri, unii înfloriți, alții deja uscați. Soarele deja ardea cu putere, chiar dacă era dimineață, așa că nu îmi permiteam să zăbovesc prea mult în soare. Știam că ceea ce căutam trebuie să arate ca în fotografie, de asemenea căutam o plăcuță cu denumirea următoare: Rosa Chinensis Viridiflora.

Cu toată strădania mea, nu am găsit ceea ce căutam, așa că începeam să fiu sceptic că există așa ceva în Grădina Botanică din Iași. Ca să evit căldura soarelui, am intrat și în sere, unde am întrebat o angajată dacă trandafirul verde chiar există și se află aici. „Sigur că da”, mi-a răspuns, „doar nu ar fi scris în ziare ceva neadevărat” (oare?!), „chiar a fost o expoziție în sere cu trandafirul verde, dar acum a fost mutat în sectorul trandafirilor”. Unde anume, nu putea să îmi spună, dar sigur se află acolo.
Ok, mi-am spus, bine că am confirmarea. M-am întors în sectorul trandafirilor și am inspectat (mai degrabă admirat), din nou, trandafirii, pe unii chiar i-am surprins în fotografii, căci nu am rezistat ispitei.

Nu, nu am dat de trandafirul verde (de ce oare mă chinui să dau de el nu știu, dar nu îmi place să renunț așa ușor), dar eu gândesc pozitiv. Am luat-o ca pe o oportunitate pentru a vizita, din nou, Grădina Botanică, în altă zi, mai norocoasă poate, pentru mine. Poate reprezenta o ocazie să admir din nou un cactus înflorit sau multe alte plante, nu mai puțin încântătoare. Eșec? Deloc, doar promisiunea unei noi plimbări relaxante. Ce să fac, asta-i atitudinea mea 🙂

17 gânduri despre &8222;În căutarea trandafirului verde&8221;

    • E drept că nu am văzut cu ochii mei trandafirul verde care pare ceva mai puțin obișnuit, așa că nu știu dacă este pe măsura celorlalți trandafiri, dar am în mine o curiozitate de a-l vedea… Sunt convins că, oricum trandafirii sunt frumoși și așa…cred că mă sâcâie și ideea de a nu găsi ceva, sunt destul de tenace, în felul meu.. 🙂

  1. Imi pare nespus de rau, gvarenberg2009, ca nu ai intalnit trandafirul verde, insa, ai adus cu tine, o splendoare de trandafiri, care mai de care mai frumosi. Doar imi imaginez ce miresme erau acolo! Tu esti un luptator si te admir pentru asta, nu te dai batut cu una cu doaua si cu certitudine, atunci cand v-a sosi momentul, il vei intalni si ni-l vei aduce si noua.
    Iti multumesc mult pentru toate aceste frumuseti, pe care, le-ai impartasit cu noi.
    O seara minunata si racoroasa iti doresc, gvarenberg2009! 🙂

    • Mulțumesc pentru cuvintele frumoase, sper ca viitoarele imagini cu trandafiri pe care le voi posta să fie cu cel verde, care, sincer să fiu, nu știu dacă arată la fel de frumos ca ceilalți, sau dacă are un parfum la fel de suav, dar are meritul de a fi puțin mai deosebit și mai greu de întâlnit! Pe de altă parte, fiecare floare este unică în felul ei și poate fi considerată o mică minune! Un sfârșit de săptămână răcoros și voios!

    • Da, înclin și eu să cred că nu se ridică la înălțimea așteptărilor, că nu este nici pe departe la fel de grozav precum trandafirii clasici, pare mai mult o plantă care aduce vag cu un trandafir. 🙂

      • Asta da, caut să-l văd cu ochii mei și să-l imortalizez pentru că este o plantă rară și mai puțin cunoscută! Cu siguranță merită căutată, așa cum merită căutată și imortalizată o floare de colț, de exemplu!

  2. Aflu lucruri noi si interesante 😀 nici de trandafirul specificat nu am auzit, dar denumirea il face sa para unic si interesant! 😀 Mult succes in cautatea ta, iar pozele postate, sunt minunate!

Lasă un răspuns

