Mănăstirea Stânișoara


Dacă tot eram în Căciulata, mi-am zis că nimic nu va fi mai relaxant decât o plimbare prin pădure, spre Mănăstirea Stânișoara.
Urcușul spre mănăstire nu a fost pentru mine foarte relaxant, având în vedere că respectivul locaș este foarte izolat, fiind poziționat la o altitudine destul de mare, aproape de releul de televiziune de pe Muntele Cozia. În plus, am plecat pe o căldură îngrozitoare, iar umbra pădurii nu prea a fost răcoritoare, așa cum mă așteptam. Pe deasupra, erau foarte multe insecte care insistau să ne facă drumul mai greu.
Am plecat din satul Păușa, iar drumul forestier până la mănăstire are lungimea de 7 Km.


Inițial, am regretat că nu am plecat cu mașina, dar apoi am realizat că, neavând mașină de teren, riscam să rămân blocat pe acolo. Abia după vreo două ore de mers sportiv, fără pauză, am ieșit din pădure și am ajuns pe un platou.
Mănăstirea nu se vedea nicăieri, așa că am mers mai departe, sub soarele care dogorea puternic.

Din fericire, în scurt timp, am ajuns la mănăstire, aflată la poalele unei culmi muntoase. Priveliștea mănăstirii aflate la poalele muntelui a fost cea mai bună recompensă pentru efortul făcut. Locul este mirific, pare cu adevărat o fărâmă de rai.

După ce ne-am ostoit setea, am admirat biserica acestei mănăstiri de călugări, cu hramul ”Sfântul Gheorghe”. Din păcate nu se mai ținea slujba bisericească, dar chiar și așa, pentru mine, alegerea pentru vizitarea mănăstirii Stânișoara a fost una foarte inspirată.
Se pare că, la fel ca multe alte mănăstiri, istoria acesteia a fost zbuciumată. Zidită în anul 1747, biserica a fost pustiită în anul 1788 de turci, care au incendiat-o și i-au omorât pe călugări. Ulterior, între anii 1803-1806, schitul Stânişoara a fost reconstruit de către doi monahi, Sava şi Teodosie, veniţi de la Athos, sprijiniţi de episcopul Iosif I al Argeşului, dar incendiul din 1850 a distrus întregul aşezământ.
Uneori, tocmai locurile mai puțin accesibile pe care le vizitezi, îți rămân mai aproape de suflet. Pentru mine, un astfel de loc este Mănăstirea Stânișoara.

6 gânduri despre &8222;Mănăstirea Stânișoara&8221;

  1. Eu, nu am vizitata niciodata Manastirea Scarisoara, gvarenberg2009. Nu stiu daca voi ajunge vreodata pe acele meleaguri. Sunt profund impresionata de frumusetea acestui asezamant si de privelistile din imprejurimi, doar privind imaginile pe care tu ni le-ai adus aici, si descriindu-ne acele locuri de vis. Sunt convinsa ca te-ai simtit extraordinar de bine! Ma bucur foarte mult pentru tine ca ai avut aceasta oportunitate si iti multumesc totodata, pentru vizita virtuala pe care ne-ai oferit-o la Manastirea Scarisoara.
    Iti doresc o noapte linistita, gvarenberg2009, cu mult drag! 🙂

    • Vizita la aceasta mănăstire a fost cu totul deosebită față de altele, nu știam nimic despre ea, nici cât de dificil este drumul, m-am îndreptat spre ea știind doar că trebuie să o văd. Uneori îmi place să mă las surprins sau să descopăr ceva deosebit. Seară frumoasă! 🙂

    • Așa este, cel puțin în cazul meu, mănăstirile izolate și pitorești îmi oferă niște trăiri mai intense, indiferent de eforturile făcute pentru a ajunge acolo. Iar când pleci la drum să vizitezi o mănăstire fără să știi deloc cum arată aceasta sau cât de greu este drumul, starea de bine este și mai intensă când ajungi la destinație. O oază de liniște este întotdeauna binevenită, din când în când, avem nevoie de asta…

  2. Chiar merita vizitat locul :X e minunat :X spre rusinea mea, o singura data am fost acolo, dar nu am putut uita linistea si peisajul :X Mi-am propus sa ma duc cat mai curand 😀

Lasă un răspuns

