Umbra Piramida – Ziua Muntelui Ceahlău


Pentru cei care doresc să facă o excursie pe Ceahlău și nu (mai) sunt în concediu, weekend-ul care vine pare cea mai potrivită perioadă. Pe 6 august este Ziua Muntelui Ceahlău, când are loc un fenomen interesant la răsăritul soarelui: apariția unei umbre în formă de piramidă, o imagine magnifică tridimensională.

Dacă aveți noroc, fenomenul de refracţie a razelor solare în jurul formelor ce se află pe vârful Toaca poate duce la formarea unui halou multicolor, un fel de curcubeu sferic. Interesant, nu?

Mai multe fotografii de la umbra Piramida de pe Ceahlău, din 2011, le puteți vedea aici.

6 gânduri despre &8222;Umbra Piramida – Ziua Muntelui Ceahlău&8221;

  1. Foarte interesant, gvarenberg2009! Uite, pana acum, eu, nu am mai auzit despre acest fenomen. Cu certitudine, eu, nu am sa pot ajunge acolo, insa, tare mult mi-ar placea , daca tu ajungi acolo, sa ne aduci imagini de la fata locului. Iti multumesc anticipat.
    O noapte linistita iti doresc, gvarenberg2009! 🙂

    • Aș vrea, dar din păcate, nu cred că ajung pe acolo în zilele următoare. Sper totuși să mă înșel, iar dacă da, bineînțeles că voi aduce imagini de la fața locului. O seară frumoasă și liniștită! 🙂

  2. Uite ca desi-s nascuta la poalele Ceahlaului, habar n-am avut ca ziua lui e odata cu a fetei mele 🙂 Imi place asta, sper sa fie si ea asa puternica,si cred ca va fi,ca asa pare deja. Eu stiu ca pe 5 august ma uitam la munte din Piatra, si am vazut o imagine frumoasa, era un nor alb chiar deasupra,o pata in seninul cerului,foare frumos.

    • Să îți trăiască fata mulți și fericiți ani! Trebuie să fie foarte frumos să trăiești la poalele Ceahlăului și să te poți bucura de frumusețea unui munte atât de spectaculos și măreț. Eu nu pot decât să sper că voi ajunge pe acolo cât mai des, îmi place la nebunie Ceahlăul!

Lasă un răspuns

