Frumusețea florilor


Câteva din florile pe care le-am admirat în curtea Mănăstirii Hurezi! Alături de hortensii, aici sunt și foarte mulți și frumoși trandafiri, precum și alte flori care încântă vederea.

Ceea ce nu prea am văzut la alte mănăstiri, au fost tufele bogate, cu flori deosebit de frumoase, de leandru.

Frumusețea acestei plante este înșelătoare, leandrul fiind una dintre cele mai otrăvitoare plante, cultivate în gospodării. Dacă ajungeți pe acolo, aveți mare grijă să nu le atingeți sau să mâncați frunzele sau semințele. Se pare că ingerarea unei singure frunze poate fi fatală pentru om și pentru animale. Se spune că, în 1808, în timpul campaniei lui Napoleon, în Spania, la un moment dat, soldații au fript miei pe creangă de Leandru și, din cauza toxicității lemnului, opt dintre ei au murit și alti patru s-au intoxicat grav. Este bine să știm acest lucru, pentru a evita orice accident! Frumusețea unor plante poate fi periculoasă.

6 gânduri despre &8222;Frumusețea florilor&8221;

  1. Foarte frumoasa colectia ta de fotografii pe care ne-ai prezentat-o.
    Si noi avem acasa, leandru, roz si alb, cu toate ca stim ca este otravitor, insa, frumusetea lui este cuceritoare si insufleteste terasa de acasa.
    O seara minunata iti doresc! 🙂

  2. Superbe florile si fotografiile :X mentionez ca nu stiam ca leandrul e otravitor, acum stiu sa ma feresc de aceasta floare-minunata, mai ales ca o am in casa 😀

    • Multumesc pentru cuvintele frumoase! Nici eu nu stiam de leandru ca este otravitor atunci cand am facut fotografiile, am aflat de curand si m-am gandit ca ar fi bine sa mentionez lucrul asta! Chiar ma intriga faptul ca o floare asa frumoasa poate fi otravitoare! 😉

Lasă un răspuns

