Mănăstirea Polovragi


Am vizitat recent Mănăstirea Polovragi, aflată foarte aproape de peștera Polovragi, situată la 18 km de Horezu in Localitatea Polovragi, județul Gorj, la poarta Cheilor Oltețului, formate de Rîul Olteț, care separă Munții Căpățânii (din dreapta) de Munții Parâng (din stânga fotografiei).

Mănăstirea este de maici și are o vechime de peste 500 de ani, fiind atestată documentar în anul 1505. Este construită în stilul bizantin, iar intrarea in incinta acesteia se face printr-o poartă masivă din lemn, frumos sculptată.

După ce am mers pe o alee străjuită de brazi, am intrat în curtea propriu-zisă a mănăstirii. Aici se construia intens la pavajul din curte, de asemenea erau lucrări și la intrarea în biserică, care era acoperită cu o folie, dar chiar și așa am făcut câteva fotografii.

Printr-o poartă din zidul nordic al incintei mănăstirii am pătruns în cea de-a doua incintă, unde se află bolnița Sf.Nicolae, ctitorie a egumenului Lavrentie, la 1732.

Am plecat cu promisiunea de a reveni la această mănăstire, când se vor fi terminat lucrările de construcție, pentru a-i admira pe deplin frumusețea.

2 gânduri despre &8222;Mănăstirea Polovragi&8221;

  1. Foarte frumos si acest asezamant! Foarte frumos iti petreci timpul, gvarenberg2009, vizitand manastirile din tara noastra. Iti multumesc mult pentru vizita virtuala pe care ne-ai oferit-o. Pur si simplu imi incanta sufletul ceea ce gasesc pe blogul tau!
    O seara cat se poate de frumoasa iti doresc! 🙂

    • Mulțumesc pentru cuvintele frumoase. Într-adevăr, îmi place să vizitez mănăstirile din România,care, deși foarte diferite una față de celelalte, au toate o frumusețe specială. Într-o lume atât de agitată și uneori cenușie, avem nevoie de un strop de culoare și de liniște. O zi răcoroasă! 🙂

Lasă un răspuns

