Palatul lui Cuza de la Ruginoasa



De multe ori când treceam prin localitatea Ruginoasa cu mașina, îmi spuneam că, la întoarcere, voi vizita Palatul lui Alexandru Ioan Cuza. De fiecare dată, ba era închis pentru lucrări de reabilitare, ba eram prea obosit sau mă grăbeam în drumul spre casă.
Recent, la întoarcerea dintr-un tur al mănăstirior din Neamț, m-am hotărât să îmi satisfac dorința de a vizita așezământul care, cândva, a fost reședința de vară a domnitorului Unirii.

Dezamăgire! Muzeul era închis, iar o hârtie anunța sec că are loc o reamenajare a obiectelor din interior. De parcă nu ar fi fost de ajuns, pe băncile din grădina palatului, junii din Ruginoasa ascultau manele la maxim, iar paznicul de la intrare părea să nu aibă nimic împotrivă. Nici gând să schițeze un gest de scuză pentru situația jenantă.

Cine știe, poate altă dată voi găsi muzeul deschis, iar acești tineri din Ruginoasa, care iarna își dau reciproc cu ghioagele în căpățâni, își vor fi schimbat preferințele muzicale sau măcar locul de socializare. Speranța moare ultima 🙂

10 gânduri despre &8222;Palatul lui Cuza de la Ruginoasa&8221;

  1. Si normal,ca in drum spre casa am facut o oprire si la Ruginoasa…
    Atita doar ca noi am fost pe domeniu si in biserica si am reusit sa facem niste poze.
    Zicea administratoarea ca muzeul se descide pe 24 ianuarie.Pina atunci se reorganizeaza.Era pustiu prin toate salile.

  2. Exteriorul palatul lui Cuza de la Ruginoasa, arata foarte bine. Imi pare sincer rau, gvarenberg2009, pentru ca, nu ai reusit sa vizitezi muzeul. Ne aduceai si noua imagini de acolo. Intr-adevar e jenant sa ajungi pana acolo si sa gasesti usile inchise, insa cel putin ai pasit pe pamantul pe unde a pasit si domnitorului Unirii si cred ca ai trait clipe emotionante.
    Cat priveste manelele, nu vreau sa supar pe nimeni, insa, eu nu o numesc muzica, ci mai degraba scartaiala, pe care pur si simplu o detest! Imi pare sincer rau ca spun acest lucru.
    Iti doresc o seara minunata, gvarenberg2009 si un week-end superb, cu mult drag! 🙂

    • Sunt convins că și interiorul palatului va arăta foarte frumos și va reda fidel atmosfera scurtei perioade pe care domnitorul Unirii și-a trăit-o aici. Și eu detest manelele, de aceea m-a deranjat foarte tare că le-am auzit (dez)acordurile în curtea palatului. O săptămână reușită 🙂

  3. Dezastruos! Ce altceva pot sa spun! Cu siguranta un post interesant si multumesc pentru share, dar foarte trist ce se intmapla :–( Mdah… nimic nu se schimba pe acasa observ, ba mai mult… pare mai rau in ultima vreme. ” Macar fatada e frumos intretinuta. 🙂 ” – MACAR … nu este indeajuns, nici pe departe, cred ca trebuie sa invatam sa nu ne mai multumim cu acest ” macar ” care defapt nu schimba mai nimic, doar o iluzie… O saptamana buna tuturor 😉

Lasă un răspuns

