Drumul spre Maramureș – Piatra Fântânele


M-am întors, de curând, din pelerinajul de Paște în Maramureș, excursie oferită de Centrul de Pelerinaj „Sf. Parascheva” din Iași. O vizită în Maramureș nu putea fi altfel decât plină de impresii plăcute și imagini memorabile! Am rămas cu dorința de a reveni cât mai curând pe aceste meleaguri, deoarece mai am multe de văzut din acest loc binecuvântat!
Piatra Fantanele 01
Am avut șansa să îl avem ca ghid pe domnul Ioan Murgu, un om deosebit, care a avut grijă, pe parcursul excursiei, să ne ofere o multitudine de date despre locurile pe care le vedeam, ne-a spus glume, ne-a cântat doine și balade, a ținut cont de toate dorințele sau sugestiile celor din grup. De la ceilalți din grup, printre care și mai mulți tineri, de seama noastră, am aflat că excursiile conduse de acest ghid sunt la mare căutare. Piatra Fantanele 03

Mai tarziu, la hotel, ne-a incantat cu niste balade cantate la lauta, cred ca asa se numea instrumentul respectiv, si ne-a ramas tuturor pe suflet cu talentul sau si cu felul sau de a fi.

Ghidul(La putin timp după terminarea excursiei, am aflat că ghidul a decedat, o veste foarte tristă și total neașteptată. Dumnezeu sa il odihneasca in pace!)

Dar sa revin la excursie. Prima oprire am făcut-o în stațiunea turistică Piatra Fântânele (1201 m), din Pasul Tihuța (denumit și Pasul Bârgăului), care este localizat în sud-estul Munților Bârgău, la o altitudine de 1227 m. Asigură legătura între Bistrița și Vatra Dornei.

Piatra Fantanele 02
În stațiunea Piatra Fântânele se află Complexul Dracula. De unde Vlad Țepeș la Tihuța? Se pare că Bram Stoker, autorul romanului Dracula, ar fi pomenit de trecerea pasului Tihuța de către eroii săi către castelul lui Vlad Vampirul, însă la Tihuța nu există nici măcar un zid care să-i susțină povestea. S-a speculat că bătrânii locului ar fi povestit că pe un vârf din apropiere, Răchiteaua, domnitorul Vlad Tepes ar fi ridicat un castel-adăpost, din care azi s-ar mai vedea ruinele, în perioada în care fusese alungat de la domnie și trecea în Ardeal, la Iancu de Hunedoara. În realitatea istorică, Vlad Țepeș fuge în Transilvania la regele Ungariei, Matei Corvin, după ce turcii îl puseseră domn al Țării Românești pe fratele său, Radu.

Piatra Fantanele 04 Piatra Fantanele 05
Am admirat imaginea mănăstirii de maici Nașterea Maicii Domnului, care se zărea în depărtare, precum și crucea înaltă de 30 m, din curtea acesteia. Undeva în stânga, se zăreau niște creste muntoase, încă acoperite de zăpadă, iar în apropiere de Complexul Dracula se vedea o linie de telescaun.

Piatra Fantanele 06 Piatra Fantanele 07 Piatra Fantanele 08 Piatra Fantanele 09
La întoarcere, aveam să mă plimb cu telescaunul și să fac o vizită – fulger, de unul singur, la mănăstire…

8 gânduri despre &8222;Drumul spre Maramureș – Piatra Fântânele&8221;

  1. Foarte frumos ţi-ai petrecut mini-vacanţa de Paşte, Gabi! Fotografiile demonstrează acest lucru. Piatra Fântânele, îmi este foarte familiară, am fost de nenumărate ori şi mi-a plăcut enorm de mult, la fel si Maramureşul. Mă bucur mult pentru tine că ai ajuns pe aceste locuri binecuvântate şi îţi mulţumesc mult că împărtăşeşti cu noi impresii din călatoria ta, atât de frumoasă.
    O zi superbă îţi doresc, Gabi! 🙂

    • La Piatra Fântânele am ajuns și la plecarea spre Maramureș și la întoarcere! Mi-a plăcut foarte mult zona și cred că, de acum încolo, voi tot face scurte excursii pe aici. Seară minunată! 🙂

  2. Din pacate astazi am aflat ca d-nul Murgu a plecat dintre noi !! Ne-a parasit in dec. 2013, inainte de Craciun. Rar se mai nasc asa oameni !!

    • 😦 Am aflat si eu cu stupoare acum cateva saptamani ca domnul Murgu a plecat dintre noi si nu mi-a venit sa cred! Dumnezeu sa il odihneasca in pace!

Lasă un răspuns

