Prin pelerinaj – II – Salina Praid


Situata la 10 km de statiunea Sovata in judetul Harghita, Salina Praid este una dintre cele mai mari mine de sare din tara si Europa, exploatarea ei constituind de sute de ani sursa de venit pentru localnici, multi dintre ei lucrând acum în salina.

In inima muntelui de sare se ajunge cu autobuzul, printr-un tunel lung de 1.500 de metri, apoi accesul in salina se face coborand 300 de trepte abrupte iar în fata ochilor apare un adevarat orasel subteran, la 120 de metri adâncime. Din fericire, treptele nu sunt unse cu motorina, ca la Cacica (vezi aici), astfel incat mirosul este suportabil. Aerul este puternic ionizat, deosebit de eficient in tratarea afectiunilor respiratorii.Tratamentele se fac sub supravegherea unei echipe medicale care mai sustine programe de gimnastica si respiratie alese pentru fiecare boala in parte. Practic, tratamentul cuprinde inhalarea aerului din mina, iar pentru rezultate bune, sunt necesare cam 18 zile petrecand cel putin 4 ore pe zi in salina.

In salina au fost instalate diverse aparate pentru petrecerea timpului liber, de la scrânciobe la trasee de escalada, in genul celor din parcurile de aventuri. Mai mult decat atat, ai de unde sa cumperi o cafea / tuica sau sa mananci o ciorba. In cadrul localitatii Praid exista si un strand amenajat, cu apa sarata.

Tot aici langa strand sunt amenajate bai sarate fierbinti (in vane), apa sarata fiind incalzita în cazane, deosebit de eficienta în tratarea reu­matismului. Neaparat trebuie sa revin la Praid si sa incerc si eu strandul cu apa sarata sau un tratament de 18 zile. Una peste alta, a fost o oprire binevenita in timpul pelerinajului, dupa care ne-am indreptat spre Sighișoara, unde am fost și cazați.

5 gânduri despre &8222;Prin pelerinaj – II – Salina Praid&8221;

  1. Am fost atât la Praid, cât şi la Cacica, însã în cea de-a doua mi-a fost imposibil sã intru, tocmai din cauza mirosului oribil de motorinã, pe când pe prima a fost cu adevãrat o plãcere sã o vizitez şi cu siguranţã voi reveni.

    • Aceeasi parere o am si eu despre cele doua saline. Din pacate, Cacica nu as recomanda-o decat celor care au in dotare o masca de gaze, in aceasta salina am avut sentimentul ca ma sufoc daca nu ies mai repede. In schimb, la Praid, ma gandesc serios sa revin cat mai repede. Dar am intalnit si oameni pentru care salina Cacica este locul cel mai frumos si atragator din lume 🙂 Unii au gusturi ciudate si se multumesc cu foarte putin.

    • Așa este. Mie mi s-a părut un loc prietenos, care te îmbie să mai revii. O altă salină bine amenajată pare să fie Salina Turda, am auzit numai lucruri frumoase despre ea. Sper să mă ducă cândva pașii și pe acolo 🙂

Lasă un răspuns

