Pe cărări de munte – Vârful Șerbota, Munții Făgăraș


De mult timp îmi doream să ajung pe Vf. Negoiu din Munții Făgăraș, 2535 metri, al doilea ca înălțime din România. Ocazia s-a ivit la începutul lunii august, când am făcut, alături de un prieten, un „maraton” turistic, care a inclus cățăratul pe Vf. Omu din Munții Bucegi, urmat de o coborâre pe Jepii Mici.

O sursă de inspirație pentru organizarea turei pe Vf. Negoiu a fost pentru mine blogul de călătorii al Alexandrei, extrem de util pentru „munțomani”. În treacăt fie spus, mi-au mai făcut cu ochiul mai multe trasee prin munți descrise acolo, abia aștept să urc pe Vf. Moldoveanu și Vf. La Om din munții Piatra Craiului.

Pentru a ajunge pe Vf. Negoiu, am ales traseul Cabana Negoiu – Vf. Șerbota – Custura Sărății – Șaua Cleopatrei – Vf. Negoiu – Cabana Negoiu.

Vârful Șerbota se remarcă prin faptul că străjuiește cel mai greu traseu marcat din Munții Făgăraș, dar și din toți Carpații românești, cunoscut sub numele de Custura Sărății.

La Cabana Negoiu se ajunge prin Porumbacul de Sus, în primă fază cu mașina până la Cariera de Piatră, pe un drum forestier care mi-a dat ceva emoții, eu chiar țin la mașina mea, apoi prin pădure, timp de o oră și jumătate. Aproape de cabană, ne-am abătut puțin de la traseu, pentru a vedea Cascada Șerbota.

Am plecat de la cabana Negoiu a doua zi, dimineața, pe la ora 07.00, lăsând o parte din bagaje la cabanieră. Am crezut că 2 litri de apă vor fi suficienți pentru traseul ales, ei bine, nu au fost. Traseul spre Vf. Șerbota mi s-a părut foarte accesibil, până spre final nu a fost foarte abrupt, cu puțină atenție poate fi parcurs de oricine. Am mers destul de mult timp în umbra muntelui, după cum se poate vedea în imagini. Mi-a plăcut imaginea Cabanei Negoiu, care se făcea din ce în ce mai mică, în urma noastră, dar și priveliștea oferită în dreapta noastră, de muntele vecin.

Spre Vf Serbota 01 Spre Vf Serbota 02 Spre Vf Serbota 03 Spre Vf Serbota 04Curând am ieșit din umbra muntelui și am putut vedea, în depărtare, vârful pe care urma să ajungem. Părea foarte mult de mers până acolo, însă peisajul spectaculos ne-a înviorat și ne-a dat forțe noi.

Spre Vf Serbota 05 Spre Vf Serbota 06Imaginea petelor întunecate pe care le desenau norii pe suprafața muntelui a fost memorabilă…

Spre Vf Serbota 07 Spre Vf Serbota 08La fel și priveliștea Vârfului Negoiu, aflat departe, în nori, care părea enigmatic și greu acesibil, și ne întrebam dacă vom putea urca până acolo, pe acele stânci ascuțite prin care trece traseul Custura Sărății.

Spre Vf Serbota 09 Spre Vf Serbota 10

Recomand celor care vor să ajungă pe Vf. Negoiu de pe Vf. Șerbota să o ia pe Custura Sărății (bandă roșie), este un traseu foarte frumos, chiar dacă este dificil, pe mine m-a entuziasmat. Dacă o luați pe traseul galben, este bine de știut că prima porțiune este foarte periculoasă, este o zonă foarte abruptă în care poți să aluneci la vale pe pietriș și în care nu prea de ce să te ții. În orice variantă, este bine să vă încărcați bateriile pe Vf. Șerbota, să vă odihniți puțin, să admirați priveliștea și să vă pregătiți ascensiunea pe Vf. Negoiu.Spre Vf Serbota 11 Spre Vf Serbota 12 Spre Vf Serbota 13 Spre Vf Serbota 14

 

 

Un gând despre &8222;Pe cărări de munte – Vârful Șerbota, Munții Făgăraș&8221;

Lasă un răspuns

