Pe Vârful Negoiu (2.535 metri)


Anul 2015 a fost, pentru mine, un an bun, cu multe împliniri. Una dintre acestea a fost urcușul pe Vf. Negoiu (2.535 m) din Munții Făgărași, după ce, mai devreme cu doua zile, am urcat pe Vf. Omu din Bucegi și am coborât pe Jepii Mici. Am avut ceva emoții că vom reuși să ajungem cu bine pe Negoiu și să ne întoarcem în siguranță înapoi, nu doar până la cabana Negoiu, ci până în Porumbacul de Sus, unde aveam asigurată cazarea (mult mai confortabilă decât ce ni s-a oferit la cabana Negoiu ), mai ales că eram deja mult prea obosiți.

Traseul ales de mine era destul de ambițios, bazat pe ce mă documentasem pe internet, iar prietenul meu Cosmin, cu care am fost în această tură era cam sceptic în privința șanselor noastre de reușită.

După ce am ajuns pe Vf. Șerbota, a urmat partea cea mai frumoasă a traseului. Am avut de ales între a merge pe Custura Sărății, marcată ca traseu deosebit de periculos și unde au murit mulți excursioniști, unii dintre ei experimentați, marcat cu dungă roșie (muchia ascuțită,delimitat de ceață) și un alt traseu ocolitor, marcat cu  dungă galbenă, dar care mie mi s-a părut la fel de periculos ca celălalt (cărăruia din stânga celor doi stâlpi de pe Vf Șerbota, foarte abruptă, unde riscul să aluneci în prăpastie este foarte mare) .

Negoiu 03Despre Custura Sărății pot spune că este un traseu foarte antrenant, care îți pune la încercare atenția și concentrarea. Deseori am avut senzația că ajung în prăpastie dacă nu strâng suficient de bine lanțul sau nu mă țin bine de stâncă. Iar prăpastie era și în stânga mea și în dreapta. Trebuie să te folosești de orice crăpătură din stâncă sau să alegi, acolo unde ai așa ceva, să te cațeri pe lanțuri.

Negoiu 01A fost greu, dar ne-a entuziasmat parcurgerea acestui traseu, totul este să nu te grăbești și să nu bravezi, să fii calm și agil. Mărturisesc că am întâlnit pe traseu aproape exclusiv turiști străini, inclusiv nu foarte experimentați. Țin minte și acum o femeie din Anglia, cred, care a rămas minute bune blocată pe traseu, la o coborâre mai dificilă pe lanțuri. Atenție și la cum pășiți, ajunge o clipă de neatenție să vă împiedicați și să ajungeți jos, în prăpastie.

Negoiu 02După ce am ajuns pe Șaua Cleopatrei, am aflat că mai avem jumătate de oră până pe Negoiu.

Negoiu 04Iar Vf. Negoiu se vedea tare departe, părea greu de crezut că mai avem așa de puțin până acolo…

Negoiu 05După ce am făcut traseul Custura Sărății, ce a urmat până pe Vf. Negoiu ni s-a părut floare la ureche, deși nu este ușor deloc să te cațeri precum o capră neagră, pe acel traseu marcat, în continuare, cu dungă roșie..

Negoiu 06Sus, Vf. Negoiu te întâmpină așa cum se cuvine, cu un drapel tricolor cu care se îmbulzeau să facă poze atât turiștii români, cât și cei străini, precum și peisaje care îți taie răsuflarea.

Negoiu 07 Negoiu 08 Negoiu 09Negoiu 10

Cu greu am părăsit acest loc minunat și ne-am continuat drumul spre Cabana Negoiu, pe Drumul Zmeilor, cel mai interesant moment fiind cel în care am dat de niște lespezi mari de piatră, unde, mai ales în prezența ceții care se lăsase brusc, puteai ajunge în niște locuri de unde nu te mai scotea nimeni.Negoiu 11Mai departe, în Valea Sărății, nimic spectaculos, nu m-au prea impresionat podețele din metal amenajate sau traseul prin pădure. Am tras de noi ca niște catâri și am ajuns reușit să ajungem pe lumină, la destinație, la o pensiune din Porumbacul de Sus.

Nu recomand traseul Custura Sărății celor care nu au suficientă experiență sau cărora le plac turele solitare. De fapt, acestora din urmă, nu le-aș recomanda deloc turele la munte, totul este bine și frumos până când o pățești, chiar tu, cel sau cea care te credeai deasupra tuturor accidentărilor sau momentelor neprevăzute… Și am întâlnit în această tură destui turiști solitari, fete și băieți.

Anul acesta îmi doresc să ajung să urc pe Vf. Moldoveanul, cu câțiva metri mai înalt decât Negoiu (2.544 m) pe care l-aș parcurge „la pachet” cu Munții Piatra Craiului (Vf. La Om, 2.244 m), unde sper să dăm iar de capre negre.

 

 

4 gânduri despre &8222;Pe Vârful Negoiu (2.535 metri)&8221;

Lasă un răspuns

