Muzeul Prado – Madrid, Spania


Muzeul Prado din Madrid ar trebui să fie o destinație turistică obligatorie pentru cei care vizitează capitala Spaniei. Aici se poate admira o superbă galerie de tablouri, formată din aproximativ 8.600 de picturi. În acest muzeu sunt expuse cele mai mari colecții de lucrări ale spaniolilor Diego Velázquez și Francisco Goya, precum și ale lui Hieronymus Bosch (favoritul Regelui Filip al II-lea al Spaniei). Muzeul expune o serie de colecții excelente semnate El Greco, Peter Paul Rubens, Rafael, Tițian, Bartolome Esteban Murillo. Lucrări ale lui Melozzo da Forlì, Botticelli, Caravaggio, Albrecht Dürer, Rembrandt, Veronese și mulți alții sunt de asemenea de văzut în Prado. Sculptura este reprezentată prin peste 700 de lucrări și printr-un număr mai mic de fragmente sculpturale.
Nu am idee cât este prețul unui bilet, eu am avut șansa să trec pe acolo într-o seară de vineri, când intrarea era gratuită. Deși se formase o coadă serioasă (chiar a durat ceva timp să ajung la capătul ei), nu am așteptat mai mult de un sfert de oră până am intrat în muzeu. În mod normal, în muzeu fotografiatul este interzis, ți se dă voie totuși să fotografiezi de departe, de la intrarea încăperilor, bineînțeles, fără bliț.
Muzeul Prado 01

Muzeul Prado 02

 

Muzeul Prado 04

Muzeul Prado 05

Muzeul Prado 06

Muzeul Prado 07

Muzeul Prado 08

Muzeul Prado 09

Muzeul Prado 10

Muzeul Prado 11

Muzeul Prado 12

Muzeul Prado 13

Muzeul Prado 14

Lasă un comentariu