Pisicile aristocrate


pisicile albastre02
Într-o postare anterioară, mărturiseam că mi se pare simpatică imaginea pisicii albastre cu aripi din balconul unei clădiri din Iași. Azi am avut surpriza plăcută să văd pe același balcon o a doua pisică :)…
pisicile albastre01pisicile albastre03
Mă întreb dacă simbolizează ceva pisicile albastre, care pe deasupra mai au și aripi, dacă au mai fost surprinse în pictură sau sculptură. Interesant că pe aceeași clădire apare simbolul heraldic Fleur – de – lys (sau Fleur – de – lis, care înseamnă în limba franceză „floare de crin”). Eu îl știam simbolul regilor Franței, semnificând per­fecțiunea, lumina și viața. O fi vreo legătură cu „pisicile aristocrate”? 🙂

2 gânduri despre &8222;Pisicile aristocrate&8221;

  1. Chiar mi-ar placea sa stiu si eu, ce simbolizeaza pisicile albastre cu aripi, de pe balcon. Sunt unii pictori, de exemplu, Clara Peeters (1594 -.1657) un pictor flamand , remarcata pentru picturile sale in care ilustreaza, natura statica, in special scene de mic dejun sau florale, care, pe langa acestea, introduce un animal, insecte sau pasari, ca simboluri religioase. Am mai intalnit pictori care, utilizeaza culori non-naturale pentru animale, de exemplu, un animal albastru, simbolizand, barbatia, virilitatea barbatului, respectul si onoarea acestuia. Daca era galben simboliza, feminitate, frumusete, delicatete si gingasie iar, daca era rosu simboliza feminitate, insa, in sensul negativ. In general acestea trei culori le-am intalnit, restul fiind considerate culorile pamantului, adica de sprijin.
    Iti doresc un week-end minunat, gvarenberg2009, cu mult drag! 🙂

    • Mulțumesc mult pentru aceste interesante observații! Ideea de a adăuga un strop de culoare unei clădiri, chiar dacă aceste personaje stârnesc curiozitate și nedumerire, mi se pare originală și binevenită! Un weekend însorit, Stefania, cu mult drag!

Lasă un comentariu