Maramureș – Mănăstirea Bârsana


Mănăstirea Bârsana, de pe Valea Izei, este una din cele mai frumoase mănăstiri pe care am vizitat-o vreodată. Este situată la 22 de km sud-est de municipiul Sighetul Marmației, la ieșirea din localitatea Bârsana, situată pe malul drept al râului Iza.

Toate clădirile din incinta mănăstirii sunt executate din lemn de stejar și pietre de râu, fiind ridicate de meșteri din localitate.Mănăstirea Bârsana cuprinde următoarele obiective: Biserica în stil marmureșean, Altarul de vara, Aghiasmatarul, Stăreția, Casa maicilor, Casa artistului, Casa duhovnicului, Casa meșterilor, Praznicarul cu trapeza, Muzeul, turnul-clopotniță, Poarta maramureșeană, Monumentul funerar, drumul de acces, loc pentru aprinderea lumânărilor, troițe, lac, pod peste lac, alei care duc la diferite obiective, parcare etc. Hramul mănăstirii se oficiază pe data de 30 iunie: „Soborul Sfinților”, protectorii mănăstirii fiind cei 12 apostoli.

Până nu de mult, biserica de aici a fost  cea mai înaltă biserică de lemn din lume, ea are 57 de metri înalțime. În prezent, cea mai înaltă biserică de lemn din lume este cea de la Mănăstirea Săpânța – Peri (78 de metri).

Click pe o imagine și derulați stânga-dreapta. Dacă doriți să le vedeți mărite, alegeți „view full size”!

2 gânduri despre &8222;Maramureș – Mănăstirea Bârsana&8221;

  1. Eu am vazut Barsana in luna de miere, dimineata devreme la inceput de octombrie….am fost convinsa ca am ajuns in Rai…este superba si va recomand sa nu o ratati daca ajungeti in Maramures

    • Chiar mi-ar place și mie să fiu de acolo dimineața, înainte de răsăritul soarelui, sunt convins că este superb! De fapt, mi-aș fi dorit foarte mult să fiu acolo și în noaptea Învierii sau măcar a doua zi, dimineață, dar, din păcate, nu am reușit. Cine știe, poate la anul…

Lasă un răspuns

