Pe Valea Jepilor (Jepii Mici) – Bucegi


Cunoscut ca „Jepii Mici”, traseul care coboară de la Cabana Caraiman (2025 metri) spre Bușteni, marcat cu cruce albastră, este unul menționat destul de des la televizor, adesea fiind vorba de turiști rătăciți sau accidentați care au avut nevoie de ajutorul celor de la Salvamont. Recomand acest traseu celor care nu au chef să aștepte telecabina pentru a ajunge în Bușteni sau efectiv vor să se bucure de frumusețea muntelui.

Se spune că pe un traseu montan este mai greu la coborâre, de aceea am avut ceva temeri că voi avea probleme cu picioarele la finish. După ce urcasem în acea zi pe Vf. Omu, revenisem pe Platoul Bucegilor și urma coborârea pe Jepii Mici, aveam oarecare îndoieli că voi putea fi apt, peste două zile, să urc pe vf. Negoiu. Din fericire, traseul a fost unul prietenos, ori poate noi am fost mai rezistenți decât ne așteptam.

Din primele minute pe traseu, după ce am trecut de Cabana Caraiman, am dat de capre negre. Nu prea m-a ajutat obiectivul montat pe aparat, dar tot am reușit să le fotografiez.

Pe Jepii Mici 01 Pe Jepii Mici 02 Pe Jepii Mici 03 Pe Jepii Mici 04Au urmat câteva porțiuni cu lanțuri/ cabluri, care m-au făcut să înțeleg de ce Jepii Mici este considerat un traseu dificil. La un moment dat, se vedea hăt, departe, stațiunea Bușteni și ne-am dat seama că mai aveam ceva de mers. Încă nu vedeam semne că ar fi urși prin apropiere, așa cum am fost avertizați și, sincer, nu ne-a părut rău deloc. Oricum, vorbeam mai tare sau, din când în când, făceam puțin zgomot cu bețele de trekking din dotare, să nu-l surprindem pe eventualul urs aflat aproape de cărare.

Pe Jepii Mici 05 Pe Jepii Mici 06 Pe Jepii Mici 07Am dat în schimb, foarte aproape de cărare, de o floare deosebită…

Pe Jepii Mici 08 Pe Jepii Mici 09După ce am trecut de un ochi de apă, am dat de alte flori, la fel de frumoase.

Pe Jepii Mici 10 Pe Jepii Mici 11 Pe Jepii Mici 12Următoarea imagine memorabilă a fost cea a cascadelor din Valea Spumoasă.

Pe Jepii Mici 13Ultima porțiune ni s-a părut cam lungă și plictisitoare, ni se părea că nu o să mai ajungem pe lumină. La final, când am dat de indicatorul care anunța că traseul Jepii Mici – Cabana Caraiman – Cabana Babele este unul periculos, recomandat turiștilor experimentați, ne-am simțit puțin mai bine în pielea noastră. Făcusem față unui traseu dificil, nerecomandat celor neexperimentați. Curând, peste două zile, aveam să urcăm pe Custura Sărății, între Vf. Șerbota și Negoi din Munții Făgăraș, traseu care a făcut să pară Jepii Mici o plimbare prin parc…

4 gânduri despre &8222;Pe Valea Jepilor (Jepii Mici) – Bucegi&8221;

Lasă un răspuns

